Panasonic MX-S301KXE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic MX-S301KXE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Sean 01-03-2018

Krachtpatser

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Deze Panasonic is een mooi vormgegeven en zeer krachtig apparaat. Ik heb vooral de hakmolen veel gebruikt, om even snel een uitje te snipperen bijvoorbeeld. Laatst uitgebreid Italiaans gekookt, daar komt een bult snij- en roerwerk bij kijken. Deze 'staafmixer' is na deze kookdag wel mijn nieuwe vriendje in de keuken. Even een soffrito maken met de hakmolen of de tomaten voor de passata pureren, hij draait er zijn hand niet voor om. Bechamelsaus met de garde roeren is ook geen enkel probleem. Na afloop zet je alles in de vaatwasser en het is weer klaar voor gebruik. Ook erg fijn dat er goed over de accessoires is nagedacht, de rubberen onderkant van de mengbeker kan je losmaken en functioneert dan als deksel. Super handig. Ook is de rubberen ring onder de kom van de hakmolen los te maken. Zo kan de kom in de vaatwasser en kan je de ring met de hand afwassen (gaat ie veel langer mee).

Drie puntjes van kritiek: Onderop de kom van de hakmolen blijft heel veel water staan als je 'm uit de vaatwasser haalt, dat kan beter. Je moet twee knoppen indrukken om 'm aan te zetten, dat is niet zo handig in gebruik maar wel veilig(er). De standenschakelaar moet je elke keer opnieuw instellen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Krachtig

Minpunten

• Twee knoppen indrukken voor gebruik
  • Water op de kom

Dave D 23-02-2018

Mooie staafmixer, erg stil

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Heb de staafmixer een maand lang getest, en ben er erg over te spreken. Is erg stil, heeft 3 standen ( Hoog, pulse en laag). Voornamelijk gebruikt voor het maken van Smoothies en Soep.
Sta je vaak in de keuken dan raad ik deze wel aan.

Pluspunten

• Stil
  • Kinderslot

Nottie 21-02-2018

Goedwerkende staafmixer

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Een fijn staafmixer. Hij doet alles wat hij behoort te doen. Daarnaast is hij mooi vormgegeven. Wat heel handig is zijn de drie standen. Wanneer je high gebruikt is een wortel binnen een paar seconden in hele kleine stukjes gehakt. Wat ik niet handig vind is dat na dat je iets gesneden hebt de stand steeds weer in mode gaan staan zodat je de stand steeds opnieuw moet instellen.
Daarnaast vind ik twee knoppen indrukken niet handig. Bij het megen van een vloeistof met bv poedersuiker merkte ik dat er bij het uitschenken nog heel wat suiker in de rank van de mengbeker zat. Daar kon de mixer blijkbaar niet helemaal goed bijkomen.
Het is best een fijn appafraat, maar er kunnen zeker dingen aan verbeterd worden.

Pluspunten

• vormgeving
  • hakt goed

Minpunten

• steeds opnieuw instellen van stand
  • twee knoppen indrukken voor dat ie aan gaat

Maar 16-02-2018

Prima ding

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Ik wilde graag een staafmixer omdat ik alles met de keukenmachine deed. Dat is om even snel iets te doen een hele klus. De staafmixer zag er stevig en goed uit, dus ik verwachtte best wel wat van de kwaliteit.
Ik heb nu alle mogelijkheden van de staafmixer, zowel de staafmixer als de garde en de snijdfunctie, gebruikt. Ik heb er verschillende dingen mee gemaakt. Onder andere uien gesneden, pannenkoeken beslag en havermout vermalen tot meel.
De staafmixer ziet er gewoon mooi uit, RVS en zwart. Persoonlijk vind ik het uiterlijk niet zo belangrijk. De staafmixer is makkelijk in gebruik, spreekt eigenlijk voor zich.
Pluspunten van de staafmixer vind ik dat het makkelijk in gebruik is, hij is makkelijk schoon te maken en de losse onderdelen zijn vaatwasser bestendig.
Minpunt is er eigenlijk maar 1, de garde is wat flexibel, ik zou het prettiger vinden als deze van iets steviger materiaal gemaakt zou zijn.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel opties

Minpunten

• Flexibele garde

Yvonne793 14-02-2018

Super degelijke staafmixer

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Ik mocht deze staafmixer een aantal weken testen en was ook erg benieuwd naar het apparaat. Toen het product binnen kwam was ik eerst erg verrast door het gewicht van de staafmixer zelf. Ik vond hem behoorlijk zwaar maar uiteindelijk moet je het echt ondervinden in het gebruik. De eerste keer heb ik een mix gemaakt voor havermout banaan pannenkoekjes. Banaan gepeld en deze in hier delen in de beslag kom gegooid. Met gemak pureert de staafmixer de banaan met de overige ingrediënten en merk je niks meer van het gewicht van de staafmixer. Wat ik wel nog lastig vindt is het kinderslot. Deze kun je niet vergrendelen waardoor je en deze knop ingedrukt moet houden en de aan knop. Misschien zit de mogelijkheid er wel op maar heb ik deze nog niet ontdekt. Wel zie je een groot verschil in het mesje. De messen van deze staafmixer zijn in vergelijking met andere messen van andere staafmixers veel scherper en degelijker. Ook het kloppen van slagroom is in een zucht klaar. Al met al een mooi en degelijke staafmixer

Pluspunten

• Goede messen
  • Degelijk
  • Pureert super

Minpunten

• Kinderslot niet kunnen vergrendelen

Deborah 14-02-2018

Robuust, professionele uitstraling

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Omdat mijn oude staafmixer lekte (gepureerd product liep langs de kit in de staaf waardoor het nogal een vieze boel werd) en omdat de garde van mijn oude staafmixer steeds in elkaar schoof bij gebruik, was ik toe aan een nieuwe staafmixer. Dit model van Panasonic is robuust, ziet er professioneel uit en heeft een vermogen van 800 watt, 200 watt meer dan mijn oude staafmixer.
Er zijn 3 standen waar je uit kunt kiezen: “High”, “Pulse” en “Low”. Bij “Low” moet je niet denken aan een trage rotatie, dit is al vrij snel.
Er zitten 3 hulpstukken bij dit apparaat en 1 adapter voor zowel de garde als de hakker. Dat betekent dat je tussen de garde of de hakker en de aandrijving, een hulpstuk moet doen. Het geheel wordt daardoor wel een beetje groot.
Wat minder prettig is, is dat het apparaat pas werkt als je 2 knoppen tegelijk indrukt (met je wijsvinger en met je duim). Als je dan ook nog met je andere hand de kom moet vasthouden om te voorkomen dat die tijdens het mixen rond gaat draaien, is het toch wel lastig.
Met behulp van de garde heb ik cakebeslag gemaakt. In de gebruiksaanwijzing stond dat deze niet geschikt is voor koude boter, maar met zachte boter had hij ook wat moeite. Het beslag en de cake was goed gelukt, maar ik mis toch een opzetstuk wat geschikter is voor dikkere substantie, zoals bij een mixer.
Ik heb ook de hakker gebruikt om ijsblokjes fijn te malen. Hiervoor heb ik de “Pulse” stand gebruikt. Dit ging erg gemakkelijk. Ik heb nog niet eerder een apparaat meegemaakt dat zo gemakkelijk ijs kon malen!

Pluspunten

• Hoog vermogen
  • Robuust en professionele uitstraling.
  • Zeer gemakkelijk bij het malen van ijs.
  • 3 standen "High”, “Pulse”en “Low”.
  • Vrij gemakkelijk te reinigen.

Minpunten

• Garde minder geschikt voor dikke substantie.
  • 2 knoppen tegelijk moeten indrukken voor gebruik.
  • Tussenstuk nodig voor hakker en garde.

NLahpor 14-02-2018

Doet precies wat het moet doen!

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Ik heb dit product mogen testen en ben er zeer enthousiast over! Mijn eigen is al een tijdje kapot en ik heb dit product echt gemist!
In de doos zit de staafmixer, een garde, een hakmolen en een mix beker. Het design is ook nog eens helemaal in mijn straatje met zwart en chroom.
Na het lezen van de gebruiksaanwijzing is hij makkelijk in het gebruik en na het gebruik is hij ook makkelijk en goed weer schoon te krijgen.
Ik heb er al een kwarktaart mee gemaakt, nou ja de bovenkant dan, doe was prima de mengen met de garde.
Ook heb ik samen met mijn zoon fruitprakjes gemaakt. Hij is dan wel geen baby meer, maar we vinden het geprakte fruit allebei heerlijk en met de staafmixer was dit ideaal de maken!
Met de staafmixer hebben we ook nog lekkere smoothie gemaakt.
De hakmolen is fijn met het snijden van de uien. Het velletje eraf, in vier stukken snijden en hakken maar! Geen last meer van tranende ogen.
Het is een handzaam product die doet wat het moet doen. Ik beveel hem zeker aan!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goed schoon te houden

Minpunten

• Hij is best prijzig

ling 13-02-2018

3 in 1 apparaat die weinig ruimte neemt in de keukenkast

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Regelmatig maak ik zelf soep en sauzen. Dit apparaat is handig in gebruik. 3 in 1 apparaat en dat scheelt ruimte in de keukenkast. Voorheen snij ik de uien zelf maar nu gebruik ik een hakmachine voor. Handig, geen tranende ogen meer en het hakken gaat heel snel. Er zit een kinderslot bij. Kleine kinderen kunnen niet zomaar bij het apparaat komen. Eerst moet een kinderslot vergrendeld worden en daarna kan je gebruik maken. Je kan kiezen uit 2 standen: hard en langzaam. Wortels worden snel gehakt. Je kan zelf beslissen hoe groot je hem wil hebben.
De staafmixer kan tegen de hitte in de soeppan. Hij is van aluminium en het verkleurt niet. Het is makkelijk om af te wassen. Alleen is hij best een beetje zwaar maar het ligt goed in de hand.
Ik ben tevreden en zal hem vaker gebruiken. De design is mooi.. Al met al een top apparaat die ik iedereen kan aanraden.

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • 3 in 1 apparaat

Minpunten

• zwaar
  • prijs

vdBurg 12-02-2018

Solide mixer, werkt plezierig!

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Onze oude mixer was een goedkope mixer en dus gingen we op zoek naar een beter exemplaar. De mixer voelt degelijk aan en doet perfect wat hij moet doen. De handgreep is van een zachter materiaal, waardoor je een goede grip hebt. Er moeten ter beveiliging twee knoppen ingedrukt worden (1 op handvat, 1 aan de bovenkant) om de mixer te laten werken. Dat werkt prima. Op stand high is de mixer krachtig. De pulse werkt goed voor de hakmolen.
Over de meegeleverde attributen is nagedacht, zo kan het rubbertje aan de onderkant van de maatbeker als afdeksel worden gebruikt.
Op de hakmolen zit als het ware een losse "vertragingsbox", deze klik je vast op de mixer en op de hakmolen zelf, zodat er 1 geheel ontstaat. Na gebruik, klik je alles los en hoef je alleen het mesje en de hakmolen schoon te maken.
De attributen zijn van plastic. Vergelijk het niet met een volwaardige keukenmachine, maar het geheel doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Solide
  • Doet wat hij moet doen!

Minpunten

• Prijzig
  • Relatief zwaar

Cyara-91 12-02-2018

Snel en handig in gebruik!

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Ik de staafmixer graag hebben, omdat ik altijd verse groeten en dergelijke eet, dus veel aan het snijden ben.
Ik kook graag en heb dus heb meerdere dingen nodig, zoals dit apparaat bevat. Snijden, blenden, kloppen, ideaal om mee te koken dus.
Ik vond hem erg zwaar lijken, toen ik hem uit de verpakking haalde, maar dat viel gelukkig mee.
Omdat ik nog nooit iets dergelijks gebruikt heb, had ik toch maar even de gebruikers handleiding gelezen.
Toen was alles erg snel duidelijk en kon ik beginnen aan mijn maaltijd bereiden.
Het ging snel en erg gemakkelijk.
Ik ben erg tevreden, alleen zou het handig vinden als er een boekje of dingetje bij zat achterin bijvoorbeeld, waardoor je precies weet welk product je bij welk gedeelte gebruiken moet.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Vaatwasser bestendig

Minpunten

• Best groot/grof
  • Even goed kijken hoe het werkt

Peter Pan 10-02-2018

Matige prestaties

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Nadat onze oude staafmixer na 10 jaar trouwe dienst is overleden zijn wij overgegaan tot de aanschaf van een nieuwe staafmixer en de keuze is op de Panasonic staafmixer gevallen met een vermogen van 800 watt.
Het product ziet er goed uit mooi design zwart met chrome, in de doos zit er een mix beker, een kleine hakmolen en een slagroom klopper. De prestaties van de staafmixer in combinatie met de hakmolen vallen ons iets tegen, de messen hebben moeite met het hakken van zachte producten zoals kaas of brood. En wat wij onhandig vinden is dat het mes er erg makkelijk uit kan vallen als je de hakkom leeg haalt, bij het oude product waren we gewend dat dit vast klikte. Ook mis je bij de hakkom een deksel om de kom goed af te kunnen sluiten, deze zit wel bij de maatbeker.
Het opkloppen van slagroom gaat goed in de maatbeker en de mixer in een pan gebruiken om een saus te maken werkt ook goed.
Er zit op de mixer een langzame, een snelle en een pulse stand. Van de snelheid van de mixer ben ik niet onder de indruk.
Prijskwaliteit vinden wij aan de matige kant.

Pluspunten

• design
  • compleet

Minpunten

• snelheid
  • mist afdek deksel bij hakkom
  • erg duur
  • kleine hakkom voor 4 persoonshuishouden
  • prijs

M. Harteveld 09-02-2018

Veelzijdig en functioneel

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Normaliter gebruikte ik geen of weinig elektrische apparatuur in de keuken en deed ik alles handmatig. Maar omdat mijn handen mij steeds meer in de steek laten ben ik op zoek gegaan naar een hulpmiddel. Eentje die mijn handen ontziet. Eentje waarmee ik kan kloppen, snijden, mixen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Panasonic MX-S401 1SXE. Naast de vele mogelijkheden en hulpmiddelen is deze staafmixer niet alleen veelzijdig en degelijk maar ziet hij er ook nog eens mooi uit. Hij ligt makkelijk in de hand en is niet te zwaar en dat was voor mij best wel belangrijk. Een ander pluspunt is dat er een kinderslot op zit zodat ik er mijn kleindochter veilig mee kan laten werken als we samen aan het kokkerellen zijn. In het begin had ik wat moeite met het ontkoppelen van de adapter maar dat was een kwestie van wennen. Het is ook even wennen dat je de ontgrendelknop en de drukschakelaar gelijkertijd ingedrukt moet houden. Maar na een paar keer doe je dat automatisch. De garde leek me een beetje slap maar doet uitstekend zijn werk. Onder de hakkom zit een handige anti-slip ring waardoor de kom beter blijft staan. Onder de maatbeker zit een anti-slip matje wat ook als deksel gebruikt kan worden voor de maatbeker. De beschermkap van de mixer kan naast bescherming van de bladen ook gebruikt worden om de mixer op te leggen. De drie verschillende standen zijn ook handig. Ik heb al enkele heerlijke smoothies en gladde soepen gemaakt met de high-stand. De Pulse-stand is fijn voor het snijden van o.a. groenten zoals ui, paprika, tomaten, verse kruiden e.a. Hiermee bereid ik soepen en (pasta)sauzen voor. Het kloppen van slagroom en eieren gaat prima met de low-stand. Ook de onderdelen voor bijvoorbeeld guacamole kunnen allemaal voorbereid worden. Ondanks de krachtige motor van deze Panasonic maakt hij niet teveel geluid. Al met al ben ik erg tevreden. Een echte aanrader. Goede prijs-kwaliteit verhouding.Zelf heb ik een bakje gekocht waar alle onderdelen inpassen zodat deze niet los in de kast liggen. Misschien een tip voor Panasonic. Een tip van mij: lees eerst de duidelijke handleiding goed door.

Mylene 09-02-2018

Strak design met perfecte werking

Geschreven voor: Panasonic MX-S301KXE

Al tijden op zoek naar een nieuwe goede staafmixer en met deze Pananosic MX lijkt mijn zoektocht tot een einde te komen. Wat een ontzettend fijn apparaat met talloze mogelijkheden. Niet alleen het design is prachtig vormgegeven, hij werkt ook perfect. Eenvoudig in gebruik, geen handleiding nodig.
Het maalbekertje met de mesjes is ideaal, moeiteloos hakt hij egaal fijn, zelfs dadels en nootjes. De beveiliging dien je te ten alle tijden samen met de bediening in te drukken, dit was even wennen maar na een paar keer weet je niet beter. Soep fijn maken gaat ook prima, door de 3!verschillende standen kan je zelf goed aangeven hoe hard of hoe zacht hij mag malen, erg prettig! Inmiddels ook een cake gebakken, de klopper ging moeiteloos door de zachte roomboter en klopt goed op. Absolute aanrader voor als je op zoek bent naar een goede staafmixer die net even wat meer opties heeft dan een reguliere.

Pluspunten

• design
  • gebruikersgemak
  • reinigen

Minpunten

• Even wennen aan de beveiliging